Op zoek naar je eerste platenspeler? Wij raden de Sony PS-LX310BT aan! Dankzij bluetooth verbind je hem eenvoudig met draadloze speakers of een koptelefoon. Geen gedoe met kabels, direct genieten van je favoriete vinyl LP's. En dat voor een prijs onder de €250!*
Symphony No. 1 in D: 1. Langsam. SchleppendGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 1 in D: 2. Kräftig bewegtGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 1 in D: 3. Feierlich und gemessen, ohne zu schleppenGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 1 in D: 4. Stürmisch bewegtGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 2 in C minor - "Resurrection": 1. Allegro maestoso. Mit durchaus ernstem und feierlichem AusdruckGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 2 in C minor - "Resurrection": 2. Andante moderato. Sehr gemächlichGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 2 in C minor - "Resurrection": 3. Scherzo: In ruhig fliessender BewegungGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 2 in C minor - "Resurrection": 4. "O Röschen rot! Der Mensch liegt in grösster Not!" (Sehr feierlich aber schlicht) Text from Des Knaben Wunderhorn: "Urlicht"Gustav Mahler, Petra Lang, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 2 in C minor - "Resurrection": 5a. Im Tempo des Scherzos. Wild herausfahrend -Gustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 2 in C minor - "Resurrection": 5d. "Aufersteh'n, ja aufersteh'n wirst du" (Langsam. Misterioso) - Text after F.G. Klopstock: "Auferstehung"Gustav Mahler, Melanie Diener, Petra Lang, Prague Philharmonic Choir, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 3 in D Minor / Pt. 1: 1. Kräftig. EntschiedenGustav Mahler, Ivan Meylemans, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 3 in D Minor / Pt. 2: 2. Tempo di Menuetto. Sehr mässigGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 3 in D Minor / Pt. 3: 3. Comodo. Seherzando. Ohne HastGustav Mahler, Frits Damrow, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 3 in D Minor / Pt. 4: 4. Sehr langsam. Misterioso. "O Mensch! Gib acht!"Gustav Mahler, Petra Lang, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 3 in D Minor / Pt. 5: 5. Lustig im Tempo und keck im AusdruckGustav Mahler, Petra Lang, Netherlands Children's Choir, Prague Philharmonic Choir, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 3 in D Minor / Pt. 6: 6. Langsam. Ruhevoll. EmpfundenGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 4 in G: 1. Bedächtig. Nicht eilenGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 4 in G: 2. In gemächlicher Bewegung. Ohne HastGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 4 in G: 3. RuhevollGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 4 in G: 4. Sehr behaglichGustav Mahler, Barbara Bonney, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 5: I. TrauermarschGustav Mahler, Peter Masseurs, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 5: II. Stürmisch bewegt, mit größter VehemenzGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 5: III. Scherzo. Kräftig, nicht zu schnellGustav Mahler, Jakob Slagter, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 5: IV. Adagietto. Sehr langsamGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 5: V. Rondo-Finale. AllegroGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 6 In A Minor: 1. Allegro energico, ma non troppo. Heftig aber MarkigGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 6 In A Minor: 2. Scherzo (Wuchtig)Gustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 6 In A Minor: 3. Andante moderatoGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 6 In A Minor: 4. Finale (Allegro moderato)Gustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 7 In E Minor: 1. Langsam - AllegroGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 7 In E Minor: 2. Nachtmusik (Allegro moderato)Gustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 7 In E Minor: 3. ScherzoGustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 7 In E Minor: 4. Nachtmusik (Andante amoroso)Gustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 7 In E Minor: 5. Rondo - Finale (Allegro ordinario - Allegro moderato ma energico)Gustav Mahler, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part One: Hymnus "Veni creator spiritus": "Veni creator spiritus"Gustav Mahler, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part One: Hymnus "Veni creator spiritus": "Imple superna gratia"Gustav Mahler, Jane Eaglen, Anne Schwanewilms, Ruth Ziesak, Sara Fulgoni, Anna Larsson, Ben Heppner, Peter Mattei, Jan-Hendrik Rootering, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part One: Hymnus "Veni creator spiritus": "Infirma nostri corporis"Gustav Mahler, Jane Eaglen, Anne Schwanewilms, Ruth Ziesak, Sara Fulgoni, Anna Larsson, Ben Heppner, Peter Mattei, Jan-Hendrik Rootering, Vesko Eshkenazy, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part One: Hymnus "Veni creator spiritus": "Accende lumen sensibus"Gustav Mahler, Jane Eaglen, Anne Schwanewilms, Ruth Ziesak, Sara Fulgoni, Anna Larsson, Ben Heppner, Peter Mattei, Jan-Hendrik Rootering, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Jongens en meisjes van het Kathedrale Koor St.Bavo, Haarlem, Sacramentskoor Breda, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part One: Hymnus "Veni creator spiritus": "Veni, Creator...Da gaudiorum praemia"Gustav Mahler, Jane Eaglen, Anne Schwanewilms, Ruth Ziesak, Sara Fulgoni, Anna Larsson, Ben Heppner, Peter Mattei, Jan-Hendrik Rootering, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Jongens en meisjes van het Kathedrale Koor St.Bavo, Haarlem, Sacramentskoor Breda, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part One: Hymnus "Veni creator spiritus": "Gloria sit Patri Domino"Gustav Mahler, Jane Eaglen, Anne Schwanewilms, Ruth Ziesak, Sara Fulgoni, Anna Larsson, Ben Heppner, Peter Mattei, Jan-Hendrik Rootering, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Jongens en meisjes van het Kathedrale Koor St.Bavo, Haarlem, Sacramentskoor Breda, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part Two: Final scene from Goethe's "Faust": Poco adagio: "Waldung, sie schwankt heran"Gustav Mahler, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part Two: Final scene from Goethe's "Faust": "Ewiger Wonnebrand"Gustav Mahler, Peter Mattei, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" / Part Two: Final scene from Goethe's "Faust": "Wie Felsenabgrund mir zu Füßen"Gustav Mahler, Jan-Hendrik Rootering, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part Two: Final scene from Goethe's "Faust": "Gerettet ist das edle Glied"Gustav Mahler, Anne Schwanewilms, Ben Heppner, Vesko Eshkenazy, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Jongens en meisjes van het Kathedrale Koor St.Bavo, Haarlem, Sacramentskoor Breda, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" / Part Two: Final scene from Goethe's "Faust": "Uns bleibt ein Erdenrest"Gustav Mahler, Sara Fulgoni, Ben Heppner, Vesko Eshkenazy, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part Two: Final scene from Goethe's "Faust": "Höchste Herrscherin der Welt"Gustav Mahler, Ben Heppner, Vesko Eshkenazy, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part Two: Final scene from Goethe's "Faust": "Dir, der Unberührbaren"Gustav Mahler, Anne Schwanewilms, Vesko Eshkenazy, Netherlands Radio Choir, Prague Philharmonic Choir, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part Two: Final scene from Goethe's "Faust": "Bei der Liebe, die den Fussen"Gustav Mahler, Jane Eaglen, Sara Fulgoni, Anna Larsson, Vesko Eshkenazy, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part Two: Final scene from Goethe's "Faust": "Neige, neige, du Ohnegleiche"Gustav Mahler, Anne Schwanewilms, Ruth Ziesak, Netherlands Radio Choir, Jongens en meisjes van het Kathedrale Koor St.Bavo, Haarlem, Jongenskoor van het Kathedrale Koor St. Bavo, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Symphony No. 8 in E flat - "Symphony of a Thousand" - Part Two: Final scene from Goethe's "Faust": "Komm! Komm!"Gustav Mahler, Ruth Ziesak, Netherlands Radio Choir, Royal Concertgebouw Orchestra, Riccardo Chailly
Gustav Mahler, geboren op 7 juli 1860 in Kalište, Bohemen, was een invloedrijke Oostenrijkse componist en dirigent van de late 19e en vroege 20e eeuw. Zijn diepgaande symfonieën en liederen vormen een brug tussen de romantiek en de moderne muziek van de twintigste eeuw. Als componist fungeerde Mahler als een brug tussen de 19e-eeuwse Austro-Duitse traditie en de moderniteit van het begin van de 20e eeuw. Mahler's muziek, gekenmerkt door zijn emotionele diepgang en vooruitstrevende composities, werd tijdens zijn leven niet alom gewaardeerd. Zijn werk werd zelfs verboden in grote delen van Europa tijdens de nazi-tijd. Na de Tweede Wereldoorlog werd Mahler's muziek herontdekt en is hij nu een van de meest uitgevoerde en opgenomen componisten ter wereld. Mahler's Joodse achtergrond speelde een belangrijke rol in zijn leven, vooral in een tijd waarin antisemitisme wijdverspreid was. Zijn muziek blijft vandaag de dag inspireren en bewonderd worden door klassiek muziekliefhebbers over de hele wereld.
Vergelijk betrouwbare aanbieders en vind de goedkoopste optie. Bekijk hieronder de actuele prijzen.
Geen prijs bekend - In de meeste gevallen betekent dit dat het album niet beschikbaar is op LP, of dat het niet langer wordt aangeboden op LP bij onze betrouwbare aanbieders.
Gustav Mahler's "Mahler: The Symphonies" is een monumentaal werk dat de essentie van zijn symfonische genie vangt. Dit album, uitgebracht in 2005 door Decca Music Group Ltd., omvat een omvangrijk repertoire van Mahler's symfonieën, variërend van zijn vroege werken tot zijn latere, complexe composities. Met een totale speelduur van meer dan tien uur, biedt dit album een diepgaande kijk in de evolutie van Mahler's stijl en zijn unieke bijdrage aan de klassieke muziek.
Het album begint met Mahler's Eerste Symfonie in D, een werk dat al zijn karakteristieke trekken toont, zoals zijn rijke harmonische taal en zijn vermogen om intense emoties te wekken. Vervolgens volgen de Tweede Symfonie "Verrijzenis", een episch werk dat bekend staat om zijn dramatische intensiteit en zijn gebruik van koor en solisten, en de Derde Symfonie in d-klein, een van Mahler's meest ambitieuze composities, die een breed scala aan emoties en thema's verkent.
De Vierde Symfonie in G biedt een contrast met haar lichtere en meer lyrische toon, terwijl de Vijfde Symfonie bekend staat om haar dramatische en emotionele diepte. De Zesde Symfonie, ook wel bekend als de "Tragische", is een krachtig werk dat Mahler's vermogen om intense emoties te wekken perfect laat horen. De Zevende Symfonie in e-klein en de Achte Symfonie "Symphony of a Thousand" sluiten het album af, elk met hun eigen unieke karakteristieken en bijdragen aan Mahler's symfonische oeuvre.
Gezongen door het Radio-Symphonie-Orchestra en het Royal Concertgebouw Orchestra, brengen deze opnames de diepte en complexiteit van Mahler's muziek tot leven. Of je nu een ervaren klassiek muziekliefhebber bent of net begint te ontdekken, dit album biedt een onmisbare collectie van enkele van de meest indrukwekkende werken in de klassieke muziekgeschiedenis.